nedjelja, 13. svibnja 2012.

Menadžment sporta

Sportski menadžment se pojavljuje u novije vrijeme, točnije u posljednjih dvadeset godina. I prije je postojao menadžment u sportu, ali se on nije sustavno tretirao niti teorijski niti u praksi. U teorijskom se smislu sportski menadžment pojavljuje u okviru općeg menadžmenta, dok se u praksi najčešće svodi na ulogu trenera i drugih stručnjaka u upravljanju sportskim klubovima ili u organizaciji velikih sportskih priredbi.

Zbog čega se pojavio pojam sportskog menadžmenta i raširio po cijelom svijetu? 
Sportska javnost  danas je razvijena na više razina ( međunarodna, državna, klupska i sl.), pa sportski menadžment povezuje i usklađuje različita područja ( proces treniranja, marketinga, psihologije, sportskih objekata, sportskih organizacija i dr. )[1]. Svaka djelatnost zahtijeva dobru organizaciju i efikasno provođenje aktivnosti, pa tako i menadžment u sportu.
 

ZADAĆA SPORTSKOG MENADŽMENTA

 Je da analizira probleme u sportu, utvrdi uzroke stanja, odabire alternativna rješenja kako bi se što uspješnije ostvarili ciljevi . Ciljevi  sportskog menadžmenta su specifični , a mogu se svrstati u dvije klase :
-          ostvarivanje sportskih ciljeva u određenom vremenu
-          ostvarivanje poslovnih ciljeva sportske organizacije
 Ciljevi su međusobno uvjetovani. Ostvarivanje sportskih rezultata nije moguće bez ostvarivanja poslovnih ciljeva ( organizacijskih , materijalnih , financijskih ). Razina sportskih rezultata izravno utječe na ostvarivanje poslovnih ciljeva ( prihoda kluba, materijalnih troškova, plaća, poreza i dr. ). Temeljna funkcija sportskog menadžmenta je vezana uz ostvarivanje ciljeva sportskih organizacija.

[1] Šugman, R., Bednarik , J. i Kolarič, B.: Športni menadžment , Ljubljana 2002.

Nema komentara:

Objavi komentar