nedjelja, 13. svibnja 2012.

Definicije i specifičnosti menadžmenta sporta


Beech navodi kako proces sporta kao businessa, u svom razvoju prolazi kroz sedam faza, u svojim razmatranjima sportskog menadžmenta ne uzima u obzir one organizacije koje nisu došle do treće faze razvoja (stratifikacije ) jer se sport tada pojavljuje kao organizacija i dobiva "financijsku, marketinšku dimenziju i dimenziju brige o ljudskim kadrovima u okviru svog poslovanja".

DeSensi, Kelley, Blanton i Beitel  pod sportskim menadžmentom podrazumijevaju "bilo koju kombinaciju vještina koje se odnose na planiranje, organiziranje, upravljanje, kontrolu, financiranje, vođenje,   vrednovanje unutar konteksta organizacije ili odjeljenja čiji su primarni proizvod ili usluga vezani uz sport  i/ili fizičku aktivnost.„

Quaterman i Li navode kako se sportski menadžment sastoji od više procesa koji se odnose na: donošenje odluka (svojstven svim procesima), planiranje, organiziranje, upravljanje kadrovima, vođenje, motiviranje, komuniciranje te kontroliranje, a u svrhu postavljenih ciljeva organizacije.
Jedna od definicija sportskog menadžmenta zasniva se na "koordinaciji različitih aktivnosti, tehnologija i procesa usmjerenih u pravcu učinkovitog stvaranja sportskih rezultata i stvaralaštva".

Bednarik  navodi kako se sport sastoji od više aktivnosti, stoga u sportskom menadžmentu koordinacija predstavlja njegovu osnovnu ulogu.
Možemo zaključiti kako se u osnovi poimanja sportskog menadžmenta nalazi primjena principa menadžmenta u djelatnosti sporta (koliko god široko ili usko pojedini autori promatrali ovu djelatnost), ali naravno uzimajući u obzir specifičnosti te djelatnosti . [1]

SPECIFIČNOSTI SPORTSKOG BUSSINESSA

  • Organizacija ne može postojati bez izravnih konkurenata
  • Organizaciju natjecanja kontroliraju različita upravljačka tijela
  • Fokus aktivnosti je na događaju
  • Skup konkurenata definira se u okvirima liga čiji se sudionici mijenjaju svake godine ovisno o  postignutim sportskim rezultatima
  • Direktni prihodi od takvih natjecanja uobičajeno su sezonskog karaktera
  • Organizacije moraju ostvarivati redovitije prihode i to na temelju indirektnih prihoda
  • Nesigurnost krajnjeg rezultata natjecanja formira bazu za određivanje privlačnosti sporta

[1] Bartoluci, M., Škorić, S., :Menadžment u sportu , Odjel za izobrazbu trenera Društvenog veleučilišta u Zagrebu – Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu , Zagreb 2009., 75.str.

Nema komentara:

Objavi komentar